2012-03-09 ? 21:24:39

Och plötsligt tog det slut

Förbered er på en lååång text!
Nu är FN-rollspelet över för i år
! Jag gick in med inställningen att det skulle bli rätt roligt men nervöst och detta överträffades! Tro det eller ej så var det jättekul (tycker jag i alla fall, finns nog en del meningskiljaktigheter i detta..) och det var lättare än jag trodde att tala inför så mycket människor (peppar peppar).
För er som inte vet det var jag drivande i frågan om global migration och värnande om asylrätten och satt i utskottet för Mänskliga Rättigheter. Min resolution gick tro det eller ej vidare till dag 2 där den röstades igenom i utskottet mot alla odds och kom med till dag 3. Tyvärr sågades den rejält där och röstades ner (var fanns de tidigare stödjarländernas solidaritet?!). Jag är fortfarande irriterad över hut omröstningen gick till..! MEN, jag ska försöka släppa rollen som delegat för Bangladesh nu och försöka gå tillbaka till mitt vanliga språk, alla dessa långa och krångliga ord verkar ha påverkat mitt språk permanent (som ni kanske märker)! Blir nog svårare än man tror. Måste bara berätta en grej till.. Jag gratulerar mig själv lite grann till att ha vunnit pris för bästa delegat i mitt utskott! Inte USA, inte Kina, inte Frankrike (puh!), utan lilla (hehe..) jag! Så glad! :D
För att fira vår insats i rollspelet och att allt var överstökat gick vi för att äta och prata av oss på New Shanghai, det hade vi verkligen förtjänat!! Nu ska jag snart gå och lägga mig, gick upp 5 över 5 imorse och kom inte hem förrän vid halv 8. Här kommer några bilder från spelen!



Med sorg i hjärtat ser jag att denna bilden är mkt suddig, men det spelar ingen roll!



Dagens outfit. Plus slöjan såklart. Men den tog jag på mig senare ;)
Tydligen tyckte vissa länder att det var skrattretande att jag hade lång kjol och slöja men visade underarmarna. Dock tar jag inte emot klädkritik från en delegat i supertighta jeans och urringad tight blus.


Belöningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!