2012-03-20 ? 19:37:41

Vad gör man inte för att slippa plugget ibland?

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då var jag snart sex år och gick runt på dagis och berättade för alla att nu skulle jag minsann inte komma tillbaka efter sommaren - för jag skulle börja i skolan!

Vad gjorde du för 1 år sedan?
Pluggade järnet och väntade, väntade, väntade och längtade. Väntade på att nian skulle ta slut, längtade bort från klassen, längtade till sommarlov och framför allt, till antagningsbeskedet till gymnasiet skulle komma. Skulle jag få komma bort från den gamla skolan med det gamla folket och få möjligheten börja om på nytt i Halmstad - och leva drömmen i Paris? Jag pendlade mellan lycka och att knappt vilja gå upp ur sängen vissa dagar.

Fem snacks du gillar?
  1. Smågodis och choklad, OMG.
  2. Vanliga chips. Utan smak. Bara salt.
  3. Popcorn
  4. Tacochips
  5. Ostbågar

Fem sånger du kan hela texten till?
  1. We are young - Glee version
  2. I gotta feeling - Black eyed peas
  3. Lay me down - Chris Tomlin & Matt Redman (tänk vad ett förslag på ny musik från spotify kan göra)
  4. Turn me on - David Guetta ft. Nicki Minaj
  5. Upside down - A-Teens (mhihihihihi)

Fem sånger du kan spela på gitarr?
HAHAHA skojar du med mig?!

Fem saker du skulle göra om du var miljonär? (antar att det menar mångmiljonär, heheheh)

  1. Byta ut min garberob och lägga till skor, accessoarer i alla former och väskor. Låter väl hysteriskt fruktansvärt själviskt, men jag tänker minsann inte ljuga, erkänn att du också tänkte så?
  2. "Välgörenhet" inom familjen, vad exakt tänker jag inte dela med mig av här.
  3. Välgörenhet på riktigt. Barncancerfonden, Rädda Barnen, A21 Campaign, Läkare utan gränser, Stadsmissionen... Listan är lång.
  4. Resa. Till USA, Australien, Karibien, Afrika, i Europa... Lite överallt. Ta med familjen till vissa ställen och vänner till andra.
  5. Ta ett år efter studenten och volontärarbeta. Kanske mer och jobba på riktigt med sånt som gör skillnad i andra människors liv.

(Okej, jag kapade listan på minst hälften. Pallade inte mer. Ni vill i vilket fall inte veta, eller hur? ;))
Kommentarer
anonym

ska jag vara ärlig såå...jo faktiskt

2012-03-20 @ 20:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!